Zes online content trends van 2017

‘Content’  is al jaren een booming begrip. Tegenwoordig kan je als organisatie ook niet meer om het begrip ‘content’ heen. Het hoort nu eenmaal in de marketingcommunicatiestrategie. In 2017 ligt de focus nog steeds op de ontwikkeling van goede contentmarketing. Komend jaar wordt content nog slimmer  ontwikkeld en ingezet.

 

Terwijl wij hier op kantoor druk bezig zijn, aan de pepernoten zitten en de kerstversiering ophangen, vinden wij het ook een goed moment om even stil te staan bij deze zes content trends van 2017:

 

Video, video en nog eens video
2017 wordt het jaar van video content. 2016 was al een jaar waarin deze vorm van content in populariteit groeide en in 2017 zal dit alleen nog maar toenemen. Waar mobiel de opkomst van video de afgelopen jaren nog enigszins remde heeft het landelijk 4G-netwerk ervoor gezorgd dat via mobiel makkelijker en meer video bekeken kan worden. Video is nu écht onmisbaar geworden binnen de contentmarketing.

 

Mobile first
Het is bij het vorige punt al even genoemd: de smartphone is het meest gebruikte medium. En krijgt steeds meer invloed op de contentstrategie. Omdat de smartphone een ander formaat heeft dan een computer of laptop, zal het design hierop aangepast moeten worden.

 

Live video en virtual reality
Dat online video content aan populariteit wint weten we nu wel. Om je hierin te kunnen onderscheiden zullen we in 2017 steeds meer live-video content en virtual reality tegenkomen. Met name grote bedrijven en evenementen zullen deze content tool steeds vaker inzetten.

 

Visuele content wordt nog belangrijker
De videotrend zegt het al; de tekstuele content krimpt steeds meer en de visuele content neemt meer ruimte in.

 

Social media in plaats van tv
Social media zullen al in 2017 meer budget naar zich toe trekken. Social media is relatief goedkoper dan adverteren op tv en je kan gerichter targetten. Kortom, videocampagnes op social media winnen terrein.

 

Influencer-campagnes 
Het uitbesteden van contentontwikkeling aan online influencers is niets nieuws. Veel bedrijven zetten influencermarketing in, wat ervoor zorgt dat influencers daar een hogere vergoeding voor vragen. Deze hogere vergoedingen en het feit dat er veel aanbod is, verplicht influencers (maar ook de marketeers) creatiever te worden in de campagnes. Alleen zo kunnen zij zich nog onderscheiden.

No Comments

Post a Comment