Storytelling wordt emotiontelling

Het concept storytelling kennen wij allemaal wel zo’n beetje. Een vorm van contentmarketing waarmee je verhalen inzet als krachtig en effectief communicatiemiddel. Met storytelling verleid, informeer en amuseer je jouw doelgroep. Maar nu willen wij meer.

 

Anno 2017 wilt ons publiek alles nog beter, zieliger, grappiger, pijnlijker en spannender. To-the-max en daar de overtreffende trap van. De emotie moet van alle digitale schermen af spatten. Vanaf nu gaan we massaal aan de emotiontelling.

 

Het wordt voor merken steeds moeilijker om op te vallen én te blijven hangen. Maar toch wil je die stopping power creëren wanneer jouw publiek door zijn of haar tijdlijn scrolt. Het storytellingconcept verdwijnt niet, maar moet wel veel emotie bevatten om die stopping power content aan te kunnen bieden. Maar hoe weet je wat jouw fans raakt? Simpel: door jezelf af te vragen of die content jou kan verbazen, kan laten huilen, lachen of schrikken. Kun je een (of meer) van alle basisemoties afvinken, dan ga je de goede kant op.

 

Het simpelweg vertellen van je corporate story is niet meer genoeg. Het moet beter, grappiger, verbluffender als je wil dat je doelgroep over je praat. Mensen willen lachen, schrikken, huilen, zich verwonderen. En bovenal: jouw publiek wilt geprikkeld worden.

 

Maar naast al die emoties is het nog steeds van belang om de content kort en simpel te houden. Zoals wij altijd zeggen: “keep it short and simple!”

No Comments

Post a Comment